LimeEars PSI (Universal Fit)
Słuchawki dokanałowe z trzema przetwornikami armaturowymi
Cechy kluczowe:
• Konstrukcja oparta na trzech zbalansowanych przetwornikach armaturowych (jeden niskotonowy, jeden średniotonowy, jeden wysokotonowy)
• Trójdrożna zwrotnica pasywna
• Konstrukcja z dwoma otworami akustycznymi (two-bore)
Filozofia
Ψ (psi) jest główną osią naszych projektów. Pomimo, że PSI to konstrukcja trójdrożna, był to punkt wyjścia dla innych modeli. Podczas strojenia tego modelu z trzema przetwornikami dążyliśmy do uzyskania jak najprzyjemniejszego, jak najbardziej muzykalnego brzmienia przypominającego to znane z klasycznego sprzętu audio pro hi-fi z lat 70-tych i 80-tych. Ogólnie dźwięk miał być niezwykle naturalny, nieco wyluzowany, zrównoważony, pełny, przyjemny, harmonijny i bardzo wierny – w znaczeniu monitoringu.
Tonalność
Niskie rejestry są mocne i mogą rozwijać się całkiem donośnie, o ile inżynier dźwięku miał właśnie to na myśli. Miękka średnica, w jej zakresie wokalnym wycofana tylko na tyle, aby uniknąć nosowego dźwięku. Wystarczająco ostre w wyższych partiach pasma, aby utrzymać odpowiednie uderzenie w bębny lub ziarnistość w przestrojonych gitarach. Dzięki unikalnemu strojeniu akustycznemu wysokie tony są wyraźne, ale nie przesadnie ostre.
Przestrzeń
Niezwykle naturalna szerokość i głębia sceny dźwiękowej. Świetna, ale nie natrętna separacja źródeł i naturalne, spójne obrazowanie.
Przełącznik
Przełącznik kontroluje basy i niższą średnicę (poniżej 1000 Hz). Możesz go również użyć do wprowadzenia zmian w zależności od:
• poziomu odsłuchu - aby skorzystać z prawa Fletchera-Munsona (przy niższych poziomach odsłuchu można wzmocnić basy, aby były lepiej słyszalne)
• poziomu i jakości basu w nagraniu (jeśli bas jest dobrze nagrany, może to zwiększyć jego siłę. Z drugiej strony, jeśli materiał nie jest odpowiednio zmiksowany, a basy stają się dudniące i wymykają się spod kontroli, można je przyciąć na dół)
• poziomu hałasu zewnętrznego (jeśli używasz monitorów w hałaśliwym otoczeniu: samolot, metro itp., gdzie wysoki poziom hałasu maskuje niskie tony, możesz potrzebować je wzmocnić).