Final Audio B1

2 989,99 zł
Ilość
compare_arrows
Realizacja w ciągu: 1 - 20 dni - przed dokonaniem przedpłaty prosimy o potwierdzenie dostępności z obsługą sklepu!

  Polityka bezpieczeństwa i prywatności

Certyfikat SSL zapewnia ochronę stron internetowych oraz danych.

  Zasady dostaw

Nasze paczki pakowane są bezpiecznie i solidnie.

  Sprawdź szczegóły zasad zwrotu i odstąpienia od umowy (link)

Konsument, może odstąpić od umowy zakupu zrealizowanej na odległość.




Final Audio B1

Projekt dźwiękowy słuchawek B1 opiera się na zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami strukturalnymi słuchawek. 

Słuchawki B1 prezentują wysoką rozdzielczość wokali i poszczególnych instrumentów, przenoszą nas w sam środek żywej i niezmiernie realistycznej sceny muzycznej.




Projekt słuchawek z serii B uwzględnia zależności jakie zachodzą pomiędzy właściwościami fizycznymi słuchawek a przestrzenią muzyczną i dynamiką pola częstotliwości.

Dzięki badaniom nad wyżej wymienionymi cechami, zrozumiano, iż doświadczymy głębszej i większej przyjemności ze słuchania, poprzez zastosowanie celowych krzywizn przestrzennych w konstrukcji słuchawek oraz poprzez odpowiednie zaprojektowanie przetworników.

Słuchawki B1 to model eksponujący bliskość i realność dźwięków. 

Inżynierom zaangażowanym w cały proces twórczy zależało aby odtworzyć brzmienia wprost ze studia nagrań, opierając się przy tym na powstawaniu muzyki do animacji, która jest nagrywana z dużym podkreśleniem bliskości.

Cechy charakterystyczne:
Projekt dźwiękowy słuchawek B1 opiera się na głębokich zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami strukturalnymi samych słuchawek.

Model B1 charakteryzuje się bliskością i dużą realnością dźwięków. W muzyce reprezentowanej przez muzykę do filmów animowanych nagrywanie eksponuje bliskość dźwięków. Słuchawki B1 zostały zaprojektowane aby osiągnąć odtworzenie dokładnie takiego brzmienia, jakie zostało zaplanowane przez twórców, szczególnie w przypadku takich nagrań.

​Dostrajanie słuchawek odbyło się po zbadaniu zależności pomiędzy budową słuchawek a przestrzenią i zakresem dźwiękowym.  Zawężono powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów. 

Pierwszy z nich powiązany jest z postrzeganiem przestrzeni muzycznej. Przykładowo podczas nagrywania  muzyki jazzowej lub klasycznej, duży nacisk kładzie się na przestrzeń, akustykę i szerokość pasma. W przypadku nagrań rockowych, muzyki pop lub wspomnianej już przedtem muzyki do animacji, przestrzeń nie jest brana pod uwagę. Tutaj na pierwszym planie znajdzie się wokal lub instrumenty, a ich wysoka rozdzielczość będzie nas interesować najbardziej. 

Drugi z nich to dynamika pola słyszalności czyli zmiany dźwiękowe zachodzące w czasie. Większa rozpiętość dźwiękowa daje nam możliwość wykorzystania zmian natężenia dźwięku do uzyskania bardziej dynamicznej ekspresji muzyki. Są jednak gatunki muzyki, które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć na pierwszy plan instrumenty i wokale.

Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej potrzeby.

Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, a szczególnie orkiestralną, ogromne znaczenie ma układ kierunkowy i przestrzenny instrumentów. Instrumenty strunowe znajdują się najbliżej widowni, a za nimi w odpowiedniej odległości instrumenty perkusyjne i dęte.  Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja.

W związku z powyższym, nie jest ustalona jednorodna rozdzielczość dla wszystkich instrumentów, które mają znaleźć się na pierwszym planie. Nawet w przypadku muzyki klasycznej, np gdy mamy do czynienia z kwartetem smyczkowym zakres pola słyszalności się zawęża, wyrazistość instrumentów staje się ważniejsza. W przypadku muzyki rockowej, nie ma tak dużego znaczenia przestrzeń jak istotna jest duża rozdzielczość.

Biorąc pod uwagę powyższe zagadnienia, stwierdzono iż ogromne znaczenie szczególnie w przypadku odsłuchów na słuchawkach maja odpowiednio zaprojektowane krzywizny w budowie słuchawek oraz odpowiednio zaprojektowane przetworniki.

Poniższy schemat przedstawia zależności pomiędzy przestrzenią a rozdzielczością w linii poziomej X oraz dynamikę rozpiętości dźwiękowej w linii pionowej Y.

Przykładowo podane są słuchawki E3000, które znajdują się pośrodku wykresu, natomiast seria B będzie znajdować się po stronie lewej. Podsumowując seria B ukazana jest jako model mniej uniwersalny, do słuchania specyficznych rodzajów muzyki, który może oczarować i zafascynować nas całkowicie.



Słuchawki zostały zaprojektowane tak aby można było je reperować z łatwością

Słuchawki są złożone z 2 części, tak aby z łatwością można było je rozkładać na poszczególne elementy. Proces naprawczy takich słuchawek przebiegał będzie w sposób prosty, dzięki czemu możemy się nimi bardzo długo cieszyć.



Kształt dopasowany do ucha użytkownika

Poczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność lub brak nacisku.

Do tej pory powstało wiele ulepszonych pod tym względem produktów, dostosowanych do krzywizn ucha, jednak powodują one zbyt duży ucisk i z czasem stają się męczące. 

Od nowa przeanalizowaliśmy dogłębnie zagadnienie dopasowania, ze względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których obudowa styka się z uchem. Ustaliliśmy trzy komfortowe miejsca, dwa  obejmujące, jedno podtrzymujące słuchawki tak aby nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie równomiernie podtrzymać prawie każdą obudowę. 

Na rysunku poniżej, na zielono zaznaczony jest 1 punkt, na niebiesko przy części ucha zwane skrawkiem 2 punkt, a 3 stanowią punkty podparcia zaznaczone na różowo. Skrawek zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak, że nie czujemy nawet momentu aplikacji słuchawek do ucha, natomiast małżowina uszna wspiera obudowę tak aby nie wypadła.

W ten sposób poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku z uchem, gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.



Obudowa ze stali nierdzewnej wykonana metodą MIM (Metal Injection Moulding)

Obudowa słuchawek wykonana jest metodą MIM, która polega na wtłaczaniu delikatnych proszków metalowych (po uprzednim ich wymieszaniu z lepiszczem) pod ciśnieniem do form  i spiekaniu ich w wysokich temperaturach. Zastosowanie tej metody gwarantuje ogromną dowolność formowania i nadawania skomplikowanych kształtów pomimo użycia metalu jako surowca.



Dwa przetworniki: dynamiczny i armatura.

Do odtwarzania dźwięków wysokich zastosowano przetwornik armaturowy, do niskich dynamiczny. Przetworniki nie są połączone obwodem.

Złącze MMCX zostało wyprodukowane wewnątrz firmy.

Najwyższej jakości przewód posrebrzany zapewnia przekaz szerokiej sceny muzycznej.

Takie odpinane przewody pierwotnie zostały zaprojektowane i są aktualnie produkowane przez firmę Junkosha znanej z produkcji przewodów o ogromnej prędkości przekazu, używanych m.in. w superkomputerze KEY. Junkosha posiadająca ogromne doświadczenie w produkcji powłok izolacyjnych pod nazwą Junflon użyła tutaj  teflonu PFA- materiału o najniższej przenikalności prądu. W powłoce zewnętrznej użyto materiału PVC aby zwiększyć elastyczność. W efekcie przewód jest wyjątkowo giętki i łatwy w użyciu, nie dopuszcza do wystąpienia efektu mikrofonowego. Aby powiększyć wytrzymałość i zapobiec przerwaniu przewodu szczególnie przy złączu MMCX zwiększono ilość testów z 5 tysięcy zgięć aż dziesięciokrotnie- podczas końcowych testów w firmowym laboratorium przewody były zginane i prostowane 50 tysięcy razy!




Oryginalne gumki z wewnętrzną osią innego koloru

Do produkcji gumek użyto silikonu o zróżnicowanej twardości. Silikon ma inną strukturę w miejscu, gdzie styka się z kanałem usznym i inną tam, gdzie styka się bezpośrednio z uchem.

Miejsce, które dotyka kanału usznego jest zbudowane z silikonu twardego. Przy produkcji zastosowano technikę żłobkowania dzięki czemu materiał jest twardy i równocześnie giętki. 

Natomiast miejsce, które styka się bezpośrednio z uchem wyprodukowano z silikonu miękkiego.

Dzięki tym podziałom strukturalnym słuchawki komfortowo leżą w uszach oraz spełniają funkcję izolacji dźwiękowej.

Dodatkowo zastosowano dwa kolory osi wewnętrznej gumek dla łatwego rozróżnienie lewej od prawej oraz dla rozróżnienia rozmiarów gumek.



Dodatkowa nakładka niwelująca efekt mikrofonowy

Podobnie jak w serii F i E zaprezentowano nowatorskie podejście do konstrukcji nakładek (prowadnic). Niewielkich rozmiarów nakładki pasują do każdego ucha. Są skonstruowane bez użycia metalu czy żywicy. Delikatne i cieniutkie nie stwarzają dyskomfortu podczas noszenia. 

Efekt mikrofonowy, który powstaje podczas pocierania przewodu o ubrania jest wyraźnie zredukowany.



Etui silikonowe

Etui pozwala na łatwe przechowywanie słuchawek po ich zwinięciu.





• Obudowa: stal nierdzewna, różane złoto
• Złącza: MMCX
• Czułość: 94dB
• Impedancja: 13 Ω
• Waga: 36g
• Dł przewodu: 1,2m
2020440243849161432

Opis

Gwarancja
2 lata

Specyficzne kody

Proszę się zalogować w celu dodania recenzji

check Dodano produkt do porównania